konkurs link

newsletter

• 17.2.2020, Imieniny obchodzą: Zbigniew, Julian, Łukasz

Z Somianki do Serocka, czyli na rowerach wzdłuż Bugu do Narwi

Mapa szlaków turystycznych gminy Serock w Kani Polskiej Mapa szlaków turystycznych gminy Serock w Kani Polskiej fot. Ewa Świerżewska
Okolice Somianki, Popowa Kościelnego i Serocka mieliśmy okazję eksplorować już na rowerach którejś jesieni, gdy wymagająca pogoda dała się nam we znaki. Wiało, padało, było zimno, mimo to całkiem dobrze wspominaliśmy te rejony, dlatego też postanowiliśmy raz jeszcze udać się wzdłuż Bugu i Narwi do Serocka.
Wystartowaliśmy w okolicach miejscowości Somianka, by po 25 km dotrzeć do Serocka. Trasa wiodła na początku asfaltową drogą przez Jasieniec, Barcice (w których warto obejrzeć osiemnastowieczny drewniany kościółek). Jest to długa prosta, na której zawsze mocno wieje w twarz.

Wycieczka rowerowa Somianka - Serock

Na początku jedzie się szlakiem czerwonym i zielonym (ten drugi skręca za Jasieńcem), w Barcicach zaczyna się szlak niebieski.

Jedziemy nim do Jackowa Dolnego, Janek i Popowa Kościelnego. W niedzielę i święta trzeba uważać, gdyż dziesiątki samochodów zmierzają do znajdującego się tam kościoła. Minąwszy Popowo, możemy nadal jechać wzdłuż szosy do Kani Polskiej lub skręcić wraz ze szlakiem niebieskim (niestety brak oznaczeń w tym miejscu, my mamy je na mapie) nad Bug i wałem lub równoległą drogą gruntową dotrzeć w to samo miejsce.

My wybraliśmy ten właśnie sposób, by dłużej obcować z przyrodą. W Kani znów mamy wybór – możemy jechać drogą prowadzącą do mostu nad Narwią lub dalej podążać niebieskim szlakiem. Z poprzedniej wycieczki mieliśmy w pamięci błądzenie po bolach, bo szlak w pewnym momencie zniknął, dlatego wybraliśmy jeszcze inne rozwiązanie. Jechaliśmy cały czas wzdłuż Bugu, a w miejscu, gdzie łączy się on z Narwią, wspięliśmy się na wał.

Wycieczka rowerowa Somianka - Serock

Widoki były wspaniałe, jednak o mało nie przypłaciliśmy tego awarią przerzutek.

Wał porośnięty jest wysoką, gęstą trawą, która niedawno została skoszona na wąskim pasie, by umożliwić przemieszczanie się pieszych i rowerzystów.

No i ta trawa natychmiast zaczęła wkręcać się nam w tryby przerzutek, więc co jakiś czas robiliśmy przerwę na czyszczenie.

Wycieczka rowerowa Somianka - Serock

Gdy dotarliśmy wałem do mostu, okazało się, że niestety nie przewidziano opcji, że ktoś będzie chciał się dostać na szosę, więc musieliśmy przenosić rowery przez barierkę. Po krótkiej jeździe poboczem dotarliśmy do mostu nad Narwią. Po przekroczeniu rzeki czekał nas odcinek pod górę do Wierzbicy. Tam skręciliśmy w lewo, w stronę Serocka i po kilkuset metrach zaczęła się ścieżka rowerowa, która dowiozła nas niemal na serocki ryneczek.

W powrotnej drodze chcieliśmy już uniknąć zarośniętego wału, więc po przejechaniu przez most jechaliśmy kilkaset metrów wzdłuż drogi – poboczem, potem skręciliśmyw prawo do Nowej Kani, z której – tym razem szosą, dojechaliśmy do Popowa Kościelnego, a potem przez Janki, Jackowo Dolne i Barcice wróciliśmy do Somianki.

Przejechaliśmy łącznie 50 km bardzo zróżnicowaną trasą – asfaltem, drogami gruntowymi, trawiastymi wałami, zobaczyliśmy drewniany kościółek w Barcicach i uporządkowany rynek w Serocku. Mieliśmy też okazję podziwiać piękne widoki – szczególnie jachty i motorówki na szerokiej Narwi, a także dziesiątki bocianich gniazd, z których wystawały małe główki młodych.

Wycieczka rowerowa Somianka - Serock

Przebieg trasy: Somianka – Jasieniec – Barcice – Jackowo Dolne – Janki – Popowo Kościelne – Kania Polska – Łacha – Wierzbica – Serock – i z powrotem
Długość: 50 km
Stopień trudności: dość łatwa
Korzystaliśmy z mapy „Okolice Warszawy”, 1:75000, wyd. ExpressMap

Tekst i fot: Ewa Świerżewska

Opublikowano w: Rowery

Czytaj także

Fotelik Weeride Kangaroo - test

Projektanci firmy Weeride musieli sporo czasu spędzić w australijskim buszu, bądź przynajmniej przed telewizorem, przypatrując się zwyczajom kangurów. Z obserwacji torbaczy wyszło im, że małe dziecko powinno czuć się najbezpieczniej bezpośrednio pod piersią mamy (bądź taty) i że nic nie zapewni mu podczas jazdy rowerem takiej ochrony, jak rozłożone ramiona rodzica.

Jak kupić rower dla dziecka – 7 rad doświadczonego taty

Rowery to dla nas ważna sprawa. W ubiegłym sezonie nasza rodzina (dwie dziewczynki 6 i 8 lat oraz nas dwoje) przejechała wspólnie ponad tysiąc kilometrów. Jako że dziewczyny jeździły już na co najmniej siedmiu rowerach różnych rozmiarów, typów i producentów, podzielę się poniżej moimi spostrzeżeniami dotyczącymi wyboru dwóch kółek dla smyka.

Puszcza Kozienicka na rowerach z dziećmi

Duży wybór szlaków rowerowych, mało piasku i nieźle oznakowane trasy, niewiele wzniesień, piękny las – to wszystko czeka rodziny chcące zwiedzić Puszczę Kozienicką na rowerach. Do minusów należy uboga infrastruktura turystyczna i brak typowych atrakcji dla dzieci.

Rowerowa modowa rewolucja na głowie - Closca

Kask rowerowy podczas jazdy to dla części rowerzystów oczywistość, dla innych zaś dylemat, czy ten sportowy element pasuje do ubioru. Na polskim rynku dostępne są już modne kaski rowerowe hiszpańskiej firmy Closca™, które rozwiewają te wątpliwości. Teraz można wyglądać modnie jednocześnie chroniąc głowę. Dodatkowo kaski Closca™ są składane, dzięki czemu łatwo je przechowywać w biurze lub na uczelni.

Finisz sezonu z Poland Bike XC w Legionowie

Poland Bike drugi raz w tym roku zawitał do Legionowa. W maju z LOTTO Poland Bike Marathon, a tym razem z Poland Bike XC. Trzeci, finałowy etap tego nowego cyklu, organizowanego pierwszy raz przez Grzegorza Wajsa, został rozegrany w pięknej jesiennej i co ważne, słonecznej scenerii. W ostatnich tegorocznych zawodach ścigało się blisko 200 miłośników jazdy na rowerach górskich.

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.