konkurs link

newsletter

  • 21.1.2022, Imieniny obchodzą: Agnieszka, Inez, Jarosław
 
 

Reima rzuca wyzwanie dzieciom na całym świecie, by spędziły milion godzin w ruchu.

Reima rzuca wyzwanie dzieciom na całym świecie, by spędziły milion godzin w ruchu.
 Światowa Organizacja Zdrowia zaleca, by każdy młody człowiek spędzał na aktywności ruchowej co najmniej godzinę w ciągu dnia. Badania przeprowadzone w Polsce pokazują, że w tym obszarze mamy spore powody do zmartwienia. Mimo że na tle innych państw europejskich nie wypadamy najgorzej, warto podjąć wszelkie starania, aby poprawić ten stan rzeczy. Wyzwanie zachęcenia jak największej liczby dzieci i ich rodziców do ruchu podjęła fińska marka Reima, która rozpoczęła akcję Kidventure pod hasłem #millionhoursofjoy.

Wzrost i rozwój dzieci wymaga ruchu. Badania przeprowadzone przez Active Healthy Kids Global Alliance wskazują, że znaczna liczba dzieci na świecie nie jest wystarczająco aktywna fizycznie. W Polsce tylko co trzecia młoda osoba pozostaje aktywna w zalecanym przez Światową Organizację Zdrowia stopniu. Chociaż wzrasta liczba dzieci biorących udział w zorganizowanych zajęciach fizycznych, a programy aktywujące do ruchu przynoszą dobre rezultaty, potrzebna jest zmiana w sposobie spędzania czasu wolnego i wprowadzanie zdrowych nawyków związanych z aktywnością fizyczną przez rodziny.

Na poziom aktywności fizycznej dzieci wpływ ma wiele czynników. Wsparcie ze strony rodziców i ich nawyki odgrywają kluczową rolę. Powrót po wakacjach do szkoły i wznowienie codziennej rutyny stanowi doskonałą okazję do spojrzenia na przyzwyczajenia i aktywność całej rodziny oraz zmiany w kierunku zwiększenia ilości czasu spędzanego na zabawach ruchowych. Mamy wiele do poprawy w zakresie aktywności fizycznej zarówno dzieci, jak i osób młodych – mówi Sami Kokko, kierownik projektu LIITU (badania nad aktywnością fizyczną fińskich dzieci w wieku szkolnym) z Uniwersytetu Jyväskylä.

Czujnik ruchu ReimaGO pomaga zwiększać aktywność fizyczną dzieci

By osiągnąć długotrwałe efekty, potrzebna jest systematyczność, a nic tak nie motywuje do działania, jak obserwacja własnych postępów. Do tego właśnie służy ReimaGO® – połączenie czujnika aktywności i darmowej aplikacji mobilnej – zaprojektowana wspólnie z Suunto, wiodącą firmą na rynku zegarków sportowych. Czujnik mierzy intensywność oraz czas aktywności dziecka. Zgromadzone dane synchronizowane są następnie z telefonem, na którym aktywowana została aplikacja.

Wiosną i latem 2017 roku dzieci z fińskich i brytyjskich szkół używały sensora ReimaGO podczas swoich aktywności ruchowych. Czujniki mierzyły czas oraz natężenie ruchu podczas zajęć grupowych i lekcji. Nauczyciele mogli porównywać wyniki za pomocą mobilnej aplikacji.

Eksperyment z sensorem ReimaGO przebiegł pomyślnie; zauważyliśmy, że dzieci stały się bardziej zainteresowane wszystkimi rodzajami aktywności fizycznej. Gry i ćwiczenia były porównywane między sobą na podstawie zebranych punktów energii. Placówki biorące udział w programie były zadowolone z jego efektów. Wiele rodzin, których dzieci wzięły udział w programie, zmieniło swoje codzienne nawyki i wprowadziły nowe, takie jak np. zamiana windy na schody – mówi Noora Slonoja, odpowiedzialna za rozwój produktów z czujnikami ReimaGO.

Jak zachęcić jak największą liczbę dzieci do ruchu?

Wyzwanie #millionhoursofjoy marki Reima ma na celu walkę z brakiem aktywności fizycznej dzieci i zakorzenienie u nich zdrowych nawyków. Misją Reima jest przywrócenie dzieciom radości z aktywności ruchowej i sprawienie, by stała się ona częścią codziennego życia. Staramy się podsuwać nowe pomysły, wskazówki i narzędzia, które ułatwią dzieciom pozostanie aktywnym, bez względu na to, jaka jest pogoda. W końcu prawa do zabawy i ruchu należą do podstawowych praw każdego dziecka. Chcemy zachęcić wszystkie rodziny na świecie, by spędzały czas aktywnie, m.in. poprzez popularyzację skandynawskiego modelu wychowania – mówi Elina Björklund, dyrektor naczelna marki Reima i mama trójki nastolatków.

Reima zaprasza rodziny z całego świata do aktywnej zabawy, wspólnego zebrania ponad miliona godzin spędzonych w ruchu i przyjaznej międzynarodowej rywalizacji. W wyzwaniu można wziąć udział za pośrednictwem sensorów ReimaGO. Dzieląc się aktywnością dziecka w aplikacji lub na stronie www.reima.com/kidventure, bądź udostępniając w social mediach zdjęcia opatrzone hasztagiem #millionshoursofjoy, każda rodzina zyskuje szansę na zdobycie licznych nagród, w tym nagrody głównej, jaką jest tygodniowa podróż do Laponii w marcu 2018 roku. Akcja Kidventure odbywa się w piętnastu krajach. Z każdego z nich zostanie wybrana jedna rodzina, która wygra wycieczkę do malowniczej miejscowości Ruka. Będzie ona okazją do poznania fińskiej kultury, spotkania z reniferami, spróbowania jazdy na nartach czy powożenia psim zaprzęgiem.

Udział w wyzwaniu mogą wziąć również zorganizowane grupy, takie jak szkoły, świetlice czy kluby sportowe. Reima wybierze jedną organizację (bądź drużynę, szkołę itp.) z każdego z krajów biorących udział w wyzwaniu, która otrzyma sprzęt sportowy wart 1000 euro, by jeszcze lepiej wspierać dalszą aktywność ruchową dzieci.

Jak zwiększyć codzienną aktywność dziecka? – kilka rad od Sami Kokko:

1. Dowiedz się, jakiego rodzaju aktywność najbardziej lubi Twoje dziecko.
2. Pozwól dziecku próbować swoich sił w nowych zabawach ruchowych i ćwiczeniach (nie bój się zmieniać dyscypliny sportowej, którą trenuje Twoje dziecko).
3. Zwracaj uwagę na to, jaką część czasu wolnego Twoje dziecko spędza aktywnie (obowiązkowe lekcje wychowania fizycznego to za mało).
4. Pamiętaj, że ćwiczenia powinny być na tyle intensywne, ale lżejsze aktywności podejmowane każdego dnia są równie ważne.
5. Zachęcaj swoje dziecko do ruchu w różnych formach, jak np.: biegania, skakania, balansowania i innych dyscyplin zwiększających siłę i wytrzymałość.
6. Pamiętaj o zaangażowaniu w to, co robi Twoje dziecko. Dla dorastających dzieci bardzo ważne jest wsparcie rodziców.
7. Wspieraj zainteresowania Twojego dziecka i staraj się stworzyć im przyjazne warunki do rozwijania ich w aktywny sposób (np. zapisz w rodzinnym kalendarzu treningi swojego dziecka, zachęć je, aby podejmowały aktywność fizyczną w ciągu tygodnia).
 
Porównanie dziecięcych aktywności w różnych krajach świata

Active Healthy Kids to raport z międzynarodowych badań, mierzących aktywność dzieci w 38 krajach. Badania zostały przeprowadzone w 2016 roku. Więcej informacji na stronie: www.activehealthykids.org
 
Opublikowano w: Sportowa czytelnia

Czytaj także

Nurkowe ABC, czyli czym to się je

W dzisiejszym świecie, kiedy wszyscy jesteśmy zabiegani i kryzys zagląda do portfeli, często przy wyborze zajęć kusi nas, żeby kierować się kryteriami: „ma być tanio” i „ma być blisko”. Ale zrobilibyśmy ogromny błąd, wybierając szkołę nurkowania w taki właśnie sposób.

Rewolucyjne zmiany w Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”. Startuje XIV edycja

W poniedziałek, 20 stycznia, wystartowały zapisy do XIV edycji Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”. Od tego roku w formule rozgrywek nastąpią duże zmiany. Turniej będzie obejmował kategorie wiekowe U-10 oraz U-12, a najlepsze drużyny z każdego województwa zagrają w finale ogólnopolskim rozgrywanym na Stadionie Narodowym. Zwycięzcy wyjadą na mecz Niemcy – Polska.

Historia kobiecej piłki nożnej w Polsce

Początki kobiecej piłki nożnej w zorganizowanej formie datują się na rok 1974, kiedy to po zakończeniu Finałów Mistrzostw Świata  Irena Półtorak założyła w Sosnowcu  pierwszą profesjonalną kobiecą drużynę futbolową (Czarni Sosnowiec).


Skoki na główkę - ryzykowna rozrywka

Mimo licznych akcji edukacyjnych, w Polsce co roku przybywa kilkuset młodych ludzi sparaliżowanych w wyniku pechowego skoku na główkę. Zdarzają się również skoki śmiertelne. Przed brawurą przestrzegają: Dr Artur Zaczyński, neurochirurg Centrum Leczenia Chorób Kręgosłupa w Carolina Medical Center oraz pływak Jacek Czech, który sam doświadczył urazu.

Rusza LOTTO Poland Bike Marathon 2014!

Trzy, dwa, jeden… start! Już po raz szósty miłośnicy jazdy na rowerach górskich z charakterystycznymi, okrągłymi numerami LOTTO Poland Bike Marathon pojawią się na bezdrożach i leśnych duktach. Przede wszystkim Mazowsza, bo aż jedenaście z trzynastu zaplanowanych etapów cyklu, organizowanego przez Grzegorza Wajsa, zostanie rozegranych w bezpośredniej bliskości Warszawy. 

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.