konkurs link

newsletter

  • 25.1.2021, Imieniny obchodzą: Tatiana, Paweł, Miłosz
 
 

Sport z kobiecego punktu widzenia

Sport z kobiecego punktu widzenia

Kobiecy sport to nie tylko cele związane z utratą wagi i zmniejszaniem obwodów. Przede wszystkim liczy się przyjemność. Kobiety, dbając o swój komfort i zdrowie, ćwiczą w profesjonalnie dobranej odzieży (biustonoszach sportowych, butach dopasowanych do aktywności), piją dużo wody, używają specjalistycznego sprzętu, a na trening wybierają piękne miejsca. W trosce o bezpieczeństwo i piękną figurę na bieżąco konsultują się z fizjoterapeutą, lekarzem, a także z trenerem, który podpowiada, jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia. Efekty są równie przyjemne – piękne ciało i pełne gracji ruchy, uskrzydlająca dawka endorfin, pewność siebie oraz większa odporność na stres. Czy można chcieć więcej?

Przyjemność to podstawa

Zdobywanie formy wcale nie musi być pasmem bólu i wyrzeczeń. Bogata oferta zajęć w klubach fitness ułatwia dopasowanie aktywności do swoich możliwości zdrowotnych, kondycyjnych, a także temperamentu. Możemy wybierać między klasycznym aerobikiem, taneczną zumbą, wyciszającą jogą lub nowatorskim treningiem TRX. Oprócz tego jest siłownia, tory wrotkarskie, tenis. A jeśli lubimy naturalną przestrzeń i świeże powietrze, to możemy wybrać jogging, nordic walking, rower lub jazdę konną. Możliwości jest wiele, zatem wystarczy zdecydować się na dyscyplinę, która będzie sprawiać nam przyjemność. Dodatkowych pozytywnych bodźców na pewno dostarczy urokliwe miejsce, a profesjonalny sprzęt i ubiór umożliwią komfortowy, bezpieczny trening oraz pełne korzystanie ze sportowych wrażeń. Program ćwiczeń warto rozplanować w czasie, koncentrując się jednocześnie na celach, jakie chcemy osiągnąć.

Komfortowo i bezpiecznie

Każda aktywność wymaga odpowiedniego stroju i akcesoriów. Jogging – butów, nordic walking – kijków, aerobik – maty, a czasem także piłki, taśmy, ciężarków. Przy intensywnym ruchu przyda się też pulsometr, który monitoruje pracę serca. Jednak dla kobiet podstawowym elementem jest profesjonalny stanik sportowy. W piersiach nie ma ani grama mięśni, a trwały ruch biustu powoduje rozciąganie więzadeł odpowiedzialnych za ich jędrność. Jedynie trenowanie w dobrze dobranym i profesjonalnym biustonoszu sportowym może uchronić piersi przed negatywnymi skutkami ruchu i zapewnić maksymalne podtrzymanie oraz wygodę podczas uprawiania sportu. Często przekłada się to także na lepszy wynik treningu. Ekspertka Shock Absorber przekonuje, że jeżdżenie na rowerze, jazda konna czy jogging wcale nie muszą wiązać się z bolesnym dyskomfortem. Odpowiednio podtrzymane i unieruchomione piersi po prostu nie bolą. Marka Shock Absorber już od 19 lat specjalizuje się w udoskonalaniu staników sportowych, uwzględniając badania nad biomechaniką biustu wykonywane na Uniwersytecie w Portsmouth.W efekcie stworzyła linie biustonoszy sportowych przeznaczonych dla kobiet uprawiających różne dyscypliny sportu.Kolejnymi elementami, których nie należy pomijać, są rozgrzewka przed treningiem oraz rozciąganie się po treningu. Nawet kosztem skrócenia treningu właściwego. Dzięki nim przygotowujemy ciało do wysiłku, minimalizujemy ryzyko kontuzji i poprawiamy wydolność mięśni.


Trening na miarę

Indywidualny trening zorientowany na wybrane cele i uwzględniający wydolność organizmu, stan zdrowia oraz dietę jest najbardziej efektywny. Zatem przed rozpoczęciem ćwiczeń warto zasięgnąć rady specjalistów. Trener personalny pomoże w ułożeniu zrównoważonego programu aktywności i żywienia, a także w opanowaniu prawidłowej techniki wykonywania ćwiczeń. Natomiast fizjoterapeuta oceni w jakiej jesteśmy formie i podpowie, czy aktywność, którą wybrałyśmy, jest dla nas odpowiednia. Podczas treningu warto nauczyć się słuchać swojego ciała, by w porę rozpoznawać sygnały, jakie nam daje. Jeśli oprócz zakwasów pojawia się ból stawów, kręgosłupa, czujemy się ciągle zmęczone, przeciążone, nie mamy apetytu, nagle chudniemy lub przybieramy na wadze, przytrafiają się nam zawroty głowy to znak, że organizm zaczął funkcjonować w trybie awaryjnym, a sportowy program wymaga modyfikacji. Gdy dolegliwości nie mijają, konieczna jest wizyta u lekarza. Podstawowe badania tj. morfologia, analiza moczu i EKG powinny wykazać ewentualne schorzenia oraz niedobory witamin i składników mineralnych. Regularne badania są podstawą odpowiedzialnego uprawiania sportu. Przekonanie, że aktywnej kobiecie nie grożą żadne choroby jest mitem.

Więcej szczęścia i energii
 
Sport to nie tylko zdrowie, lecz także endorfiny, euforyczny stan szczęścia połączonego z oczyszczającym zmęczeniem. Na końcu treningu zawsze pojawia się uczucie, że było warto, a każdy obolały mięsień potwierdza dobrze wykonaną pracę. Zaangażowanie i wysiłek często mobilizują kobiety do dbania o siebie w innych dziedzinach. Zaczynają zawracać uwagę na to, co jedzą, ponieważ nie chcą stracić efektów, które osiągnęły podczas ćwiczeń. Kobiety uprawiające sport są pewniejsze siebie, mają ładne, wyprostowane sylwetki i poruszają się z gracją. Dzięki sportowemu hartowi ducha lepiej kontrolują stres, stają się wytrzymalsze fizycznie i odporniejsze psychicznie. Ponadto mają dużo energii i dobrą kondycję, co ułatwia im radzenie sobie z codziennymi wyzwaniami – wymienia zalety regularnej aktywności ruchowej Aleksandra Żelazo, trenerka personalna
i instruktorka fitnessu.
 
Materiał powstał w oparciu o rozmowę z Agnieszką Bednarską – ekspertką marki Shock Absorber oraz Aleksandrą Żelazo (Trenerka.info) – instruktorką kulturystyki, fitnessu, pilatesu i trenerką personalną kobiet.

Opublikowano w: Ciekawostki

Czytaj także

Mamo, wróć do formy z Formułą S Fitness!

Każda mama wie, że dziecko jest najważniejsze. Dziecko natomiast lubi zadowoloną mamę.  Równowaga w opiece nad dzieckiem, to także czas tylko dla siebie, czas dla swojego zdrowia. Jesień, coraz mniej słońca i chłodne wieczory, to doskonały impuls, abyzadbać o dobre samopoczucie, zdrowie i sylwetkę, zanim dopadnie nas jesienno-zimowy spadek nastroju. Jak nie dać się chandrze, zmęczeniu bezsennymi nocami, spowodowanymi kolkami naszej pociechy? 

Nordic Walking – postaw na mądry ruch

Chodzenie z kijkami, bo tak potocznie nazywa się Nordic Walking, to doskonały pomysł na spędzenie letniego popołudnia. I choć wydawać się może, że sport ten zarezerwowany jest wyłącznie dla seniorów, to uprawiać go może każdy, bez względu na wiek i płeć. Jak zacząć chodzić z kijkami, by nie nabawić się kontuzji? Oto odpowiedź.

„Suárez. Nigdy nie będziesz sam” – książka

Nakładem Egmont Polska 26 kwietnia 2017 r. ukazała się pierwsza biografia dla dzieci Luisa Suáreza autorstwa Jarosława Kaczmarka, Suárez. Nigdy nie będziesz sam. To kolejny tytuł w serii książek piłkarskich „Mali mistrzowie”. Opowieść o chłopaku z Urugwaju to poruszająca historia wybitnego sportowca, który swoją grą zadziwia świat.

Jak wykorzystać sezon letni, żeby nie dopadło nas jesienne przesilenie?

Wakacje to czas ogólnego rozprężenia, szczególnie jeśli pogoda jest dla nas łaskawa. Długie, słoneczne dni sprzyjają relaksowi, a myśli krążą wokół codziennych, nawet najmniejszych przyjemności. Częściej niż zwykle pozwalamy sobie na odstępstwa od diety i zapominamy o aktywności fizycznej, zwłaszcza podczas urlopu. Jednak to właśnie teraz jest odpowiedni moment, aby zadbać o to, by jesienią nie dopadło nas przesilenie! Sprawdźcie, jak wykorzystać sezon letni i nie dać się obniżonemu nastrojowi w kolejnych miesiącach.

Zostań Rodzicem Tygodnia! Głosuj i wspieraj Twoje Dziecko!

Głosuj na Klub Twojego Dziecka poprzez transakcje – dodatkowy głos za każdą transakcję. Poznaj wszystkie możliwości strefy użytkownika Sportbonus!  Zaloguj się i głosuj do woli! 

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.