konkurs link

newsletter

  • 7.4.2020, Imieniny obchodzą: Donata, Herman, Rufin
 
 

Regatta radzi: Bądź eko-świadomy!

Regatta radzi: Bądź eko-świadomy!
Segregacja śmieci, oszczędzanie wody czy używanie energooszczędnych żarówek - można być eko na różne sposoby. Proekologicznym zachowaniem jest także wybór odzieży, do produkcji której nie zostały użyte szkodliwe dla ludzi i otoczenia związki. Nie stosuje ich w swoich produktach marka Regatta.
Regatta należy obecnie do liderów biznesu odpowiedzialnego społecznie w Europie oraz uważana jest za jedną z najbardziej ekologicznych firm na świecie.

„Jesteśmy rodzinną firmą, a nie wielką korporacją. Dlatego oprócz zysku wielkie znaczenie mają dla nas również inne rzeczy bliskie każdemu, kto kocha przyrodę i chce spędzać czas w górach, lesie czy parku. Wiemy, że produkcja wysokiej jakości ubrań ma wpływ na środowisko i społeczeństwo, w którym żyjemy, dlatego wprowadziliśmy szereg działań i podejmujemy kolejne, żeby chronić środowisko i wspierać rozwój podobnych inicjatyw społecznych” - deklarują właściciele firmy, rodzina Black.
 
Niektóre związki chemiczne polepszające właściwości produktów są szkodliwe dla ludzi i otoczenia. Regatta całkowicie wyelimonowała te stare rozwiązania i dostarcza produkty w pełni wolne od rakotwórczego PFOA, czyli kwasu perfluorooktanowego. Używany jest on przy produkcji odzieży i produktów posiadających właściwości wodoodporne i może przedostać się do środowiska. Poza tym jest bardzo trudny do wydalenia z organizmu. Określa się go jako „potencjalnie rakotwórczy dla ludzi”. Znajduje się na „czerwonej” liście produktów chemicznych UE (nie zakazanych, ale prawdopodobnie zakazanych w najbliższych latach).
 
„Ludzkie zdrowie i to, co po nas pozostawimy, jest ważniejsze dla nas od maksymalizacji zysków” - wyjaśnia Keith Black. „Oczywiście wycofanie PFOA i znalezienie alternatywy wiązało się z poniesieniem sporego kosztu, ale ponieważ jesteśmy firmą rodzinną, a nie giełdowym koncernem, właściciel może podejmować działania zgodne ze swoimi przekonaniami, a nie pod naciskiem giełdy lub banków” - podkreśla.
 
Regatta nie tylko wycofała PFOA z produkcji, mimo że nie ma takiego przymusu, ale także wprowadziła i nadal rozwija szereg innych standardów ekologicznych.
 
Wszyscy dostawcy firmy i producenci muszą przejść weryfikację, która obejmuje sprawdzenie czy posiadają odpowiednie pozwolenia, prowadzone są procesy zarządzania i monitorowania odpadów, oczyszczania wody, likwidacji materiałów oraz czy zostały stworzone odpowiednie warunki pracy dla pracowników. Audyty są przeprowadzane regularnie przez specjalistyczne firmy zewnętrzne oraz pracowników Regatta Outdoors Group. Regatta prowadzi także badania wszystkich partii materiałów używanych do produkcji i wyrobów gotowych, mające na celu sprawdzenie zgodności z parametrami oraz to, czy do ich produkcji nie korzystano z żadnych toksycznych i zakazanych substancji chemicznych.
 
Poprzez Regatta Foundation Keith Black, właściciel firmy Regatta, wspiera różne działania prospołeczne, jak np. pomoc dla wioski Batticaloa, umożliwiająca jej odbudowę po tsunami, które zniszczyło duże tereny Azji Południowo-Wschodniej, budowa 4-piętrowej szkoły w Savar w Bangladeszu, czy pomoc dla Gorilla Fund International założonej przez Dian Fossey na rzecz ochrony goryli w Rwandzie. Oprócz tego prowadzonych jest wiele lokalnych działań, wspierających wydarzenia, osoby i organizacje czynne społecznie. W Polsce wsparcie otrzymują inicjatywy na rzecz szerzenia kultury fizycznej i wszelkiego rodzaju aktywności. Pod hasłem Regatta RUSZ SIĘ! do tej pory odbyło się 200 imprez, w których wzięło udział ponad 70 tysięcy uczestników, a wszystkich osób objętych programem było blisko pół miliona!
 
Nawet podczas zakupów w sklepie sportowym warto być eko-świadomym. Regatta wierzy, że jej klienci należą właśnie do takich osób. Kieruje swoją ofertę do wszystkich, którzy lubią aktywności na świeżym powietrzu, spędzanie czasu blisko natury oraz dbają o to, by piękna przyroda przetrwała dla przyszłym pokoleń.
 
 
Regatta to jedna z najbardziej popularnych brytyjskich marek dla miłośników outdooru. Ideą marki jest tworzenie wytrzymałych i wygodnych ubrań dla wszystkich, którzy niezależnie od warunków chcą aktywnie spędzać czas na świeżym powietrzu. W ofercie Regatta znajdują się: odzież, obuwie i akcesoria turystyczno-sportowe dla dzieci oraz dorosłych w bardzo szerokiej rozmiarówce. 
Opublikowano w: Ciekawostki

Czytaj także

Akcji Zdrowo i Sportowo - najnowsze materiały

Zaczynamy od zapowiedzi konkursu „Aktywni Razem”. Pokaż nam jak aktywnie spędzasz czas, wspólnie ze swoim dzieckiem. Prześlij zdjęcie lub film i zachęć innych do budowania zdrowych nawyków. Nagrodami w konkursie są 3 zestawy kompleksowych badań, wykonanych w Klinice Enel-Sport, zawierających diagnostykę funkcjonalną dziecka, obejmującą: ocenę postawy w staniu oraz podczas chodu. Więcej informacji na stronie konkursu.

Wiosenny Narodowy

Wielkie warsztaty fitness na płycie stadionu! Do tego speed paintball, dmuchana ścianka wspinaczkowa, warsztaty rolkarskie i inne atrakcje już od 22 marca na Stadionie Narodowym. Po sukcesie Zimowego Narodowego ruszamy z Wiosennym Narodowym. 

Mój rower, czyli jak dopasować ofertę rynku rowerów dla dzieci do własnych potrzeb

Przeglądasz Internet w poszukiwaniu pierwszego pełnoprawnego roweru dla Twojego dziecka, pytasz znajomych co polecają, sprawdzasz - oferta jest naprawdę szeroka! Wielu rodziców zapewne kupiłoby nowy rower, na gwarancji, aby nie było z nim kłopotów i żeby dziecko było zadowolone, często niestety kosztem sporych wyrzeczeń finansowych. Czy zatem nie istnieje alternatywa? Owszem, i to nawet łatwiejsza do realizacji niż mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać! Oto jak postanowiłem, poświęcając na to kilka godzin, tę alternatywę wprowadzić w życie.

Co zrobić, by Twoje dziecko nie mogło się doczekać lekcji WF-u?

Twoja pociecha narzeka na ból brzucha albo gardła zawsze wtedy, gdy następnego dnia w planie ma lekcję WF-u? A może równie często zdarza jej się „zapomnieć” stroju? To sygnały, obok których nie wolno przejść obojętnie. Dowiedz się, jak znaleźć przyczynę niechęci i pomóc dziecku polubić lekcje wychowania fizycznego.

Jedz jak mistrz. Dzieci jedzą to, co ich mistrzowie

Jak wynika z danych Światowej Organizacji Zdrowia, w Europie otyłość jest najbardziej rozpowszechnioną chorobą przewlekłą wśród dzieci w wieku szkolnym. W Polsce w ciągu ostatnich 20 lat aż trzykrotnie wzrosła liczba dzieci z nadwagą. Na problem zwraca uwagę marka Beko, która w swojej nowej kampanii z udziałem piłkarzy klubu FC Barcelona pokazuje, jak zdrowo odżywiać dzieci i jak przekonać je, że bogate w składniki odżywcze produkty mogą być smaczne.

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.