konkurs link

newsletter

  • 5.7.2020, Imieniny obchodzą: Karolina, Antoni, Filomena
 
 

PKO Bank Polski partnerem akcji SportGeneracja 2016

PKO Bank Polski partnerem akcji SportGeneracja 2016
Od 4 kwietnia PKO Bank Polski zaprasza szkoły podstawowe do zapisywania ich drużyn i udziału w rywalizacjach sztafetowych SportGeneracja. Eliminacje wystartują w maju w 12 miastach Polski, a finał akcji odbędzie się podczas 2. PKO Biegu Charytatywnego 17 września 2016 r.
PKO Bank Polski został w tym roku partnerem strategicznym ogólnopolskiej akcji SportGeneracja, realizowanej od 2011 r. przez Fundację Wychowanie przez Sport. Udział w niej jest bezpłatny i odbywa się za pośrednictwem szkół. W akcji uczestniczą także szkoły, w których działa program edukacyjny SKO PKO Banku Polskiego.
 
SportGeneracja to inicjatywa, której głównym celem jest zachęcenie dzieci i młodzieży do aktywności fizycznej. Co ważne, wszystko odbywa się w formie zabawy. Współzawodnictwo jest na drugim planie, liczy się po prostu udział najmłodszych. Tu każdy jest zwycięzcą – mówi Sebastian Chmara, lekkoatleta, przedstawiciel Fundacji Wychowanie przez Sport.
Akcja SportGeneracja odbędzie się w tym roku w 12 lokalizacjach: Bielsko-Białej, Bydgoszczy, Gdańsku, Koszalinie, Krakowie, Lidzbarku Warmińskim, Łomży, Łodzi, Poznaniu, Rzeszowie, Warszawie i Wrocławiu. W każdym mieście może wziąć udział 1500 dzieci ze szkół podstawowych z klas 4-6. Minimalna ilość uczniów reprezentujących daną szkołę to 24 osoby, a maksymalna to 100 osób. Podczas eliminacji w maju, w czerwcu i na początku września uczestnicy będą rywalizować  w 4 konkurencjach, według podziału na kategorie wiekowe. Zwycięzcy zostaną wyłonieni na podstawie pomiaru czasu w poszczególnych konkurencjach.
 
Najlepszych 15 szkół w każdej lokalizacji zakwalifikuje się do finału, czyli do PKO Biegu SportGeneracja 17 września. Akcja odbędzie się na tych samych 12 stadionach, co eliminacje. W każdym mieście wygra 5 zespołów. W nagrodę otrzymają od Fundacji PKO Banku Polskiego środki finansowe na zakup sprzętu sportowego dla ich szkół. Dodatkowo, Fundacja sfinansuje budowę po jednej plenerowej siłowni dla mieszkańców wszystkich miast gospodarzy.
 
17 września na tych samych stadionach będą biegać również dorośli – w ramach 2. edycji PKO Biegu Charytatywnego. Okrążenia wybiegane przez uczniów podczas PKO Biegu SportGeneracja zostaną doliczone do okrążeń pokonanych przez dorosłych uczestników. Fundacja PKO Banku Polskiego przeliczy je na obiady dla najbardziej potrzebujących dzieci w Polsce. W zeszłorocznej edycji łącznie 3665 uczestników biegu w całym kraju przemierzyło ponad 26 tys. okrążeń. Fundacja mogła dzięki temu przekazać 632 tys. zł na posiłki dla dzieci.  
 
– Jesteśmy szkołą promującą zdrowy i aktywny tryb życia. Realizujemy wiele projektów i inicjatyw, które uczą dzieci, jak rozwijać sprawność fizyczną. Uczniowie „Trójki” wiedzą, że sport to styl życia. Uprawiają wiele dyscyplin, chętnie uczestniczą w zawodach i odnoszą sukcesy – mówi Bożena Lasocka, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3 im. Orła Białego w Biskupcu, uczestniczącej w programie SKO. – Kiedy dowiedzieliśmy się, że SKO-wicze będą biegać w szczytnym celu, od razu zadeklarowaliśmy swój udział. Nasza szkoła jest już zarejestrowana do biegów w Lidzbarku Warmińskim. Trzymamy kciuki za startujących w PKO Biegu SportGeneracja – zachęca Bożena Lasocka.
 
PKO Bank Polski realizuje od 2013 roku autorski program „PKO Biegajmy razem” i wspiera największe imprezy biegowe w całej Polsce, w tym PKO Poznań Maraton, PKO Wrocław Maraton, PKO Silesia Marathon, cykle takie jak PKO Rzeszów Biega, PKO Grand Prix Gdyni, biegi wchodzące w skład Warszawskiej Triady Biegowej „Zabiegaj o pamięć” (Bieg Konstytucji 3 Maja, Bieg Powstania Warszawskiego, Bieg Niepodległości), a także wiele innych, lokalnych zawodów w całym kraju. Podczas wszystkich sponsorowanych przez Bank wydarzeń prowadzone są charytatywne akcje biegowe na rzecz osób potrzebujących wsparcia w ratowaniu życia lub zdrowia, zarówno dzieci, jak i dorosłych. Od 2013 r. odbyło się 151 akcji „biegnę dla…”, a Fundacja PKO Banku Polskiego wsparła 157 beneficjentów kwotą ponad 2,1 mln zł. W sumie od początku istnienia programu biegacze przemierzyli charytatywnie ok. 1 mln 305 tys. km, co równa się ponad 32 okrążeniom Ziemi wzdłuż równika.
 
Więcej o programie „PKO Biegajmy razem” łączącym popularyzację zdrowego stylu życia z ideą dobroczynności, można przeczytać na stronach: 
 
Opublikowano w: Ciekawostki

Czytaj także

Alarmujący problem bólu pleców wśród młodzieży szkolnej

Dla większości ból pleców może być następstwem lat zaniedbań. Jednak co, jeśli jest on czymś normalnym już dla 13-14 latków? Od września rusza ogólnopolska kampania edukacyjna w szkołach ponadpodstawowych. Z wykonanych dotychczas wstępnych badań wynika, że aż 74% uczniów odczuwa ból pleców. Dla części jedynym „sportem” jest spacer, a aż 11% z nich z powodu bólu już zażywa leki przeciwbólowe.

Ruszył nabór do Drużyny Energii

Co piąte dziecko w wieku szkolnym jest otyłe lub ma nadwagę. Powód? Zwolnienia z WF-u, złe nawyki żywieniowe, a przede wszystkim za dużo czasu spędzanego przed komputerem. Jednak dość narzekania! Już 17 października rozpoczyna się rekrutacja do Drużyny Energii – programu, którego partnerami są Grupa Energa i New Balance. Podstawową ideą jest udowodnienie, że technologia może być naszym sprzymierzeńcem, a nie wrogiem, w walce o zdrowie i rozwój dzieci. 

Rekordowa liczba dzieci zagra o Puchar Tymbarku!

Ponad 200 tysięcy dzieci zostało zgłoszonych do XIV edycji Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”. W tym roku dziewczęta i chłopcy będą rywalizować w dwóch kategoriach wiekowych: U-10 oraz U- 12. Zdobywców Pucharu Tymbarku wyłonią mecze finałowe rozgrywane w maju na Stadionie Narodowym. Najlepsze drużyny w swoich kategoriach wiekowych pojadą do Hamburga na mecz Niemcy – Polska.

Regatta radzi: Bądź eko-świadomy!

Segregacja śmieci, oszczędzanie wody czy używanie energooszczędnych żarówek - można być eko na różne sposoby. Proekologicznym zachowaniem jest także wybór odzieży, do produkcji której nie zostały użyte szkodliwe dla ludzi i otoczenia związki. Nie stosuje ich w swoich produktach marka Regatta.

"Robert Lewandowski. Z boiska na stadiony" - książka

Za co kochamy Lewego? Na pewno za cudne bramki i niesamowite emocje, jakich dostarcza w każdym meczu.

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.