konkurs link

newsletter

  • 5.2.2023, Imieniny obchodzą: Adelajda, Agata, Izydor
 
 

"Ibra. Chłopak, który odnalazł własną drogę" - Pierwsza biografia Zlatana Ibrahimovicia dla dzieci

"Ibra. Chłopak, który odnalazł własną drogę" - Pierwsza biografia Zlatana Ibrahimovicia dla dzieci
4 listopada br. Wydawnictwo Egmont oddaje w ręce czytelników kolejną książkę z serii piłkarskich biografii – "Ibra. Chłopak, który odnalazł własną drogę", autorstwa Yvette Żółtowskiej - Darskiej. To opowieść o chłopcu wychowanym na ulicy, który został bohaterem. Jego historia ściska za gardło, ale pozwala wierzyć, że dzięki pasji, talentowi i determinacji każdy może odnaleźć własną drogę. I przy okazji zajść na szczyt.
Podróż przez życie i kariera Zlatana zaczyna się w Malmo na południu Szwecji, gdzie przyszedł na świat i dorastał w trudnych warunkach, w rozbitej rodzinie, niejednokrotnie doświadczając głodu i poniżenia ze strony rówieśników. To tutaj w biednej dzielnicy emigrantów, na boisku zwanym „boiskiem Cyganów” zaczął swoją przygodę z piłką nożną. Do pierwszego klubu piłkarskiego wstąpił mając 6 lat, wtedy też ukradziono mi jego największy skarb - rower BMX, co spowodowało, że on sam zaczął kraść. Jednakże pasja, jaką stał się futbol, zdołała go uratować. W wieku 19 lat wyruszył w świat, aby przez Holandię, Włochy, Hiszpanię i Francję zawędrować na piłkarski szczyt.
 
Opowieść o młodym piłkarzu jest pasjonująca nie tylko ze względu na niezwykłą historię zawodnika, ale też dzięki doskonale poprowadzonej narracji. Aż kipi od emocji, a cała historia jest ubarwiona prowadzonymi przez bohaterów dialogami, zabawnymi anegdotami z życia Ibrahimovicia oraz licznymi ciekawostkami i zdjęciami. 
 
Ta historia, jak żadna inna, daje dzieciom nadzieję i pokazuje, że nawet z pogmatwanego, trudnego dzieciństwa, można się wyzwolić. I że to zależy tylko OD NAS SAMYCH.
 
Polecamy!
 
Ibra. Chłopak, który odnalazł własną drogę
Autor: Yvette Żółtowska-Darska › 
wyd. Egmont, 2015
wiek: 6+
 
Yvette Żółtowska-Darska – wielbicielka futbolu, fotografii i Toskanii. Mama 10-letniego syna. Zainspirowana jego pasją do piłki nożnej postanowiła napisać serię książek dla dzieci o ich piłkarskich idolach. Poprzednie książki z serii, Messi. Mały chłopiec, który stał się wielkim piłkarzem i Ronaldo. Chłopiec, który wiedział, czego chce niezmiennie okupują listy bestsellerów, a prawa do ich wydania zostały sprzedane już do sześciu krajów.
 
Opublikowano w: Ciekawostki

Czytaj także

BuggyGym - aktywne mamy nadchodzą!

Jesteśmy ekipą BuggyGym, grupą mam, które stworzyły formę aktywności fitness dla rodzica z małym dzieckiem. Inicjatorką BuggyGym w Polsce jest czeszka - Šárka Solecka, obecnie mieszkająca w Bielsku-Białej, z wykształcenia lekarz, prywatnie – mama trójki dzieci, zawsze mająca w głowie 1000 pomysłów, których nie waha się realizować! 

Supa Strikas - kolorowanki

Uwielbiasz piłkę nożną? Jesteś fanem Supa Strikes? Nie przegap kolorowanek z bohaterami najlepszej drużyny futbolowej na świecie!

Karm głód ruchu, nie słodyczy

Obniża jakość życia, zaburza prawidłowe funkcjonowanie w grupie społecznej, naraża na szwank relacje z rówieśnikami, może powodować problemy w nauce. Nadwaga lub otyłość -problem, który dotyczy co trzeciego dziecka w wieku wczesnoszkolnym w Polsce. Jak podkreślają eksperci, winne nadmiernej masy ciała są nie tylko zwyczaje żywieniowe czy uwarunkowania genetyczne. W dużej mierze przyczynia się do niej brak wystarczającej aktywności fizycznej. Wakacje to świetna okazja, aby wprowadzić w swojej rodzinie dobre zwyczaje związane z ruchem. Ekspert Akademii Zdrowia Santander Consumer Banku podpowiada, jak bezpiecznie i zdrowo ćwiczyć z dziećmi. 

Wiosenne porządki w diecie

Aby zwalczyć skutki wiosennego przesilenia, należy w pierwszej kolejności przyjrzeć się swojej diecie i zastanowić, czy dostarczamy organizmowi produktów, które zawierają elementy cenne dla zdrowia. Różnorodna i zbilansowana dieta to klucz do zdrowia, dobrego samopoczucia oraz budowania odporności. W ustaleniu, jak powinna wyglądać zdrowa dieta i z jakich produktów powinna się składać, pomogą nam zasady ujęte w Piramidzie Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej opublikowanej w 2016 roku przez Instytut Żywności i Żywienia (IŻŻ). Zgodnie z założeniami piramidy, należy spożywać 4-5 posiłków dziennie o regularnych porach (w odstępach czasowych ok. 3-4 h).

Poradnik o stabilizacji dla biegaczy, czyli jak unikać urazów i poprawiać swoje wyniki?

Bieganie to obecnie jeden z najpopularniejszych sportów. Niestety wraz ze zwiększającą się  liczbą biegaczy amatorów, wzrasta również liczba kontuzji – według statystyk od 30 do 70 proc. wszystkich urazów  ma charakter przeciążeniowy, a większość z nich dotyczy stawu kolanowego. Najczęściej wpływ na pojawienie się urazów mają zmienne związane z treningiem, takie jakie zwiększenie dystansu, intensywności biegu, czy też nawyków i metod treningowych. O sprawdzonych sposobach na unikanie kontuzji opowiada Remigiusz Rzepka, konsultant ds. rehabilitacji w Klinice Ortopedii i Rehabilitacji Enel-Sport.

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.