konkurs link

newsletter

• 29.2.2020, Imieniny obchodzą: Lutosław, Roman, Teofil

Stroje kolarskie Hawky – test

Życie naszej rodziny w dużej mierze kręci się wokół rowerów. Treningi szosowe, starty w triathlonach, a przede wszystkim doroczne wyprawy rowerowe, podczas których w ciągu dwóch tygodni pokonujemy ponad tysiąc kilometrów na dwóch kółkach. To wszystko wymaga nie tylko kondycji i chęci, ale też odpowiedniej odzieży.
W tym roku nasza rodzinna wyprawa rowerowa miała wyjątkowy charakter, gdyż po trzech latach okrążania Polski, wreszcie mieliśmy zamknąć pętlę. Po odcinkach Elbląg-Terespol; Kielce-Terespol i Zgorzelec – Hel (przez Świnoujście), przyszła pora na południową część. Wyruszyliśmy z Bolesławca na zachodzie kraju i przejechaliśmy aż do Rzeszowa, zahaczając o wrota Bieszczad, czyli Sanok. Prócz standardowych ubrań – technicznych koszulek i krótkich spodenek, część naszej załogi miała przyjemność przemierzać Polskę w strojach kolarskich polskiej firmy Hawky.
Wybrałyśmy modele Lizard i Koliber, a do tego spodenki rowerowe bez szelek (jedne z kolekcji damskiej, drugie z dziecięcej) – wszystko zaprojektowane i uszyte w Polsce z włoskiej, wysokogatunkowej, termoaktywnej dzianiny.
Stroje rowerowe Hawky

Jeszcze przed startem wyprawy zaskoczyła nas wysoka jakość materiału i wykonania, a także – co tu kryć – wygląd ubrań, szczególnie koszulek. Ale wygląd to nie wszystko, bo strój rowerowy musi być przede wszystkim wygodny i praktyczny. I te od firmy Hawky takie właśnie są. Dobrze skrojone, przylegają ładnie do ciała, ale w żadnym miejscu nie uciskają ani nie obcierają. Wykończenie dołu nogawek i dolnej krawędzi koszulki specjalną antypoślizgową taśmą świetnie się sprawdza, utrzymując te newralgiczne elementy w odpowiednim miejscu.

Stroje kolarskie Hawky

Koszulki są rozpinane na całej długości, ale istnieje możliwość blokady zamka w dowolnym miejscu, co ułatwia odpowiednią wentylację. Umieszczone w dolnej części pleców kieszonki są obszerne i wykończone elastycznym ściągaczem, dzięki czemu schowane w nich rzeczy nie wypadną.

Spodenki wyposażone są w subtelną, odpowiednich rozmiarów i grubości wkładkę z włókien bambusowo-węglowych, nie tylko zwiększającą komfort jazdy na średnich i długich dystansach, ale także stanowiącą barierę antybakteryjną i antygrzybiczną.

Stroje kolarskie Hawky zapewniają wysoki komfort jazdy, ale też – co równie ważne, są łatwe w pielęgnacji. Można je prać w temperaturze do 40 stopni, błyskawicznie schną (co jest szczególnie ważne dla osób podróżujących z małym bagażem), a jeśli się pogniotą (co nam się nie przytrafiło nawet wtedy, gdy przebywały przez kilka dni w rowerowych sakwach), można je prasować.

Testowane przez nas stroje – także w wersji ze spodenkami na szelki – świetnie sprawdzą się zarówno podczas treningu na rowerze górskim czy szosowym, podczas krótszych przejażdżek po okolicy, jak i na liczących setki kilometrów wyprawach.

ZALETY
Wysoka jakość tkaniny
Wysoka jakość wykonania
Ciekawe, nietuzinkowe wzornictwo
Dbałość o każdy detal
Projektowane i szyte w Polsce

WADY
Dość ograniczony wybór wzorów
Brak dostępności niektórych wzorów

Tekst Ewa Świerżewska

Opublikowano w: Sprzęt

Czytaj także

Kask rowerowy ABUS Urban I - Test

Jeszcze kilka lat temu nie przypuszczałam, że założę kask do uprawiania jakiegokolwiek sportu. Myślałam sobie: "Dzieci, oczywiście, kask obowiązkowo, ale ja?". Najpierw przełamałam się w sprawie kasku narciarskiego, później był kask do jazdy na rolkach, aż wreszcie przyszedł moment, że zdecydowałam się na jazdę w kasku na rowerze. Stałam się zwolenniczką kasków do tego stopnia, że na początku 2013 roku zainicjowałam Akcję społeczną "Bez kasku nie jadę!", promującą bezpieczeństwo dzieci (i nie tylko) podczas uprawiania sportu. Zatem z przyjemnością przyjęłam od dystrybutora do testowania kask Urban I - lekki miejski kask niemieckiej firmy ABUS.

Zestaw sztućców GSI OUTDOORS DESTINATION KITCHEN SET 24 - test

Przynajmniej raz w roku staramy się zamknąć za sobą drzwi domu i choć na dwa tygodnie zmienić tryb życia - z pracowo-miejskiego na wakacyjno-podróżniczy. Od kilku lat scenariusz jest podobny -  całą rodziną wyruszamy na wyprawę rowerową do jednego (lub kilku) europejskich państw. Na rowerach przemierzamy setki (a w tym roku ponad tysiąc) kilometrów, wioząc cały dobytek ze sobą. Śpimy w namiocie, gotujemy na butli gazowej, jemy często siedząc na ziemi, bo nie na wszystkich kempingach znaleźć można stoły i ławki. Pakując się na wyprawę, musimy racjonalnie wybierać rzeczy do zabrania. Dlatego z wielką radością przystąpiliśmy w tym roku do testowania zestawu sztućców GSI Outdoors Destination Kitchen Set 24.

Dla młodych odkrywców - prezenty pod choinkę i nie tylko

Co roku rodzice i dziadkowie mają ten sam dylemat: co ich dzieci powinny znaleźć pod choinką? Co prawda święty Mikołaj zazwyczaj dokonuje ostatecznego wyboru, ale jednak trzeba mu jakieś pomysły zawczasu podsunąć.

Mistrz kuchni na biwaku - akcesoria GSI Outdoors

Zupki chińskie, pulpety ze słoika, chleb z mielonką z puszki – to często typowy zestaw jedzeniowy podczas biwaków pod namiotem. Wyjazd na wakacje nie musi być jednak czasem poświęceń i rezygnacji z ulubionych dań. Wystarczy zaopatrzyć się w odpowiednie sprzęty, które sprawią, że gotowanie na świeżym powietrzu będzie należało do ulubionych zajęć podczas weekendowych lub dłuższych wypadów. Kolekcję naczyń i akcesoriów dla mistrzów kuchni na biwaku przygotowała firma GSI Outdoors, korzystająca z doświadczeń kanadyjskich i francuskich traperów przemierzających Kolumbię Brytyjską.

Buty KEEN Sagewood CNX – test

Jak na sportową rodzinę przystało, czas spędzamy aktywnie, niezależnie od pogody i otoczenia, a to wymaga odpowiedniego stroju i obuwia. Dlatego z zainteresowaniem i radością przyjęliśmy propozycję przetestowania dziecięcych butów KEEN Sagewood CNX.

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.