konkurs link

• 17.2.2020, Imieniny obchodzą: Zbigniew, Julian, Łukasz

Zamek i palmy, czyli okolice Góry Kalwarii na rowerze

W tle zamek w Czersku W tle zamek w Czersku fot. Ewa Świerżewska

Jesień to świetny czas na rowerowe wycieczki - nie jest już tak gorąco, jak w lecie, a długość dnia wciąż pozwala, by spędzić kilka godzin poza domem. W pierwszą październikową sobotę wybraliśmy się z Wilanowa na południe - do Góry Kalwarii, Czerska i Pęcławia. Trasa o łącznej długości 77 km - w znacznej mierze nam znana, znów świetnie się sprawdziła. Tym razem podziwialiśmy uginające się pod owocami gałęzie jabłoni, a także traktory zwożące jabłka do skupu.

Na rowerze do Czerska

Najpierw ruszyliśmy ścieżką rowerową, a zarazem niebieskim szlakiem w stronę Powsina - do tej pory w każdy weekend zatłoczony, tym razem był niemal zupełnie pusty.

Park linowy pod Palmami

Kolejnymi punktami na trasie były: Bielawa, Konstancin-Jeziorna, Obory, Parcela, Cieciszew, Dębówka, Podłęcze, Wólka Dworska. Po 29 km dotarliśmy do Góry Kalwarii, w miejsce gdzie szlaki się rozchodzą. My skierowaliśmy się do Czerska (starym szlakiem czerwonym i nowym niebieskim).

Czersk

Tym razem jednak przed dotarciem stromą szosą do zamku skręciliśmy na południowy wschód w kierunku Wisły i miejscowości Ostrówik.

Czerwony Szlak z Czerska

Mimo słabego oznaczenia szlaku udało się nam dojechać przez sady do Tatar, później przekroczyliśmy główną drogę i po 1500 m (mimo że drogowskaz zapewniał, że będzie to 500 m) byliśmy w Pęcławiu - w Parku Linowym pod Palmami.

Park linowy pod Palmami

Znów pogoda okazała się naszym sprzymierzeńcem - chłód najwyraźniej (a zupełnie niesłusznie) wystraszył odwiedzających, więc mieliśmy niemal cały park dla siebie. 3 trasy - Bananowa, Kokosowa, Daktylowa - czekały, by się na nie wspiąć. Najmłodsze członkinie wyprawy wskoczyły, po krótkim szkoleniu przez sympatycznego, kompetentnego instruktora, na trasę Bananową, którą pokonały tego dnia aż dwa razy.

Najodważniejszy z nas zmierzył się z trasą najtrudniejszą - Daktylową, zlokalizowaną na wysokości 8-10 m nad ziemią.

Ja obserwowałam wszystko z dołu i dokumentowałam wyczyny wspinaczy. Muszę przyznać, że strzeliste pale - przeistoczone w palmy - robią ogromne wrażenie, szczególnie na kimś, kto ma lęk wysokości...

Park pod Palmami - otwarty zaledwie kilka miesięcy temu, to dobre miejsce dla tych, którzy lubią mocne wrażenia i choć trochę daleko do Warszawy, jak widać dotarcie tam nawet na rowerach nie powinno sprawić problemu żadnej sportowej rodzinie.

Park linowy pod Palmami

W drodze powrotnej przejechaliśmy ok. 1 km poboczem wzdłuż szosy Warszawa-Sandomierz, by skrócić sobie drogę do Czerska, gdzie - już tradycyjnie - odwiedziliśmy Karczmę Zamkową. Serwowane tam jedzenie, bardzo tradycyjne - zasługuje na uwagę.

Tym razem nie udało się nam wejść do zamku książąt mazowieckich, bo czas gonił, a od domu dzieliło nas 33 km. Droga powrotna wiodła dokładnie tym samym szlakiem, co wcześniej. W Konstancinie trafiliśmy na sfrustrowanego kierowcę, który wykrzyczał, że jak już musimy jeździć na rowerach, to od tego jest chodnik (pominęłam ozdobniki, których pan nie szczędził) - cóż, widocznie pan nie zapoznał się z Kodeksem Drogowym.

9 godzin na powietrzu, 77 km na rowerze, przejście po trasach w Parku linowym pod Palmami - taki sposó spędzania czasu to jest to!

tekst i fot. Ewa Świerżewska

Opublikowano w: Gdzie na wypad

Czytaj także

Tatry dla aktywnych - poleca Kogis.pl

W naszej podróży po Polsce, zabierzemy was dzisiaj w góry – te najwyższe w kraju, czyli Tatry. To jeden z najliczniej odwiedzanych w okresie wakacyjnym regionów, co nie znaczy jednak, że nie znajdziemy tam ustronnych miejsc na spokojny rodzinny wypoczynek.

Zamki, wartownie i twierdze - poznawaj z dzieckiem aktywnie

Wakacje to czas sprzyjający rodzinnym wędrówkom. Dzieci, które od małego razem z rodzicami aktywnie poznają różne rejony naszego kraju, tradycje i zabytki, szybko stają się zapalonymi podróżnikami i znawcami bogactwa rodzimej kultury. Wykorzystujcie dzieciństwo Waszych dzieci do podróży po Polsce i jej pięknych zabytkach – to nasze hasło na tegoroczne wakacje! Tym razem szczególnie chcemy Was zachęcić do zwiedzania zamków i twierdz – doskonały sposób na turystykę zarówno w upalne, jak i deszczowe dni.

Zwiedzamy Polskę rowerem! Trzy malownicze trasy rowerowe dla każdego

Kresy, Karpaty, a może okolice Dęblina i sławny Czarnolas Kochanowskiego? Piękne, nieznane zakątki naszego kraju możemy odwiedzić podróżując na własnych dwóch kółkach. Wybraliśmy trzy trasy rowerowe, idealne nie tylko dla zaawansowanych miłośników rowerów – jedną na północy kraju, drugą na południu, trzecią w urokliwej, centralnej Polsce.

Wąsko i z atrakcjami – relacja z czterodniowego spływu Rawką

Plany na długi czerwcowy weekend mieliśmy od dawna i w żadnej mierze nie obejmowały one spływu kajakowego. Miały być rodzinne rowery dookoła Warszawy, a potem triathlon w Ślesinie. Życie (a dokładniej – kontuzja nogi) zweryfikowało plany i cztery dni przed „godziną zero” zapadła decyzja, że tym razem będziemy rozwijać górne partie mięśni. Trzeba było tylko wybrać rzekę (całkiem prosta sprawa) i namierzyć wypożyczalnię, która byłaby w stanie zaoferować nam dwa dwuosobowe kajaki.

Rowerem po Jurze - inspiracje dla miłośników dwóch kółek

Fanpage Rowerem po Jurze został stworzony dla osób kochających wyprawy rowerowe i nie tylko, bo przede wszystkim ma ukazać uroki Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Skierowany jest zarówno do tych, którzy pragną wypocząć, bez nadmiernego wysiłku fizycznego, jednak przede wszystkim zainteresuje osoby z pasją aktywnego zwiedzania, eksplorowania nowych miejsc i zobaczenia czegoś fantastycznego – z wysokości rowerowego siodełka.

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.