konkurs link

newsletter

  • 25.5.2020, Imieniny obchodzą: Grzegorz, Urban, Magda
 
 

Jak wybrać narty dla dziecka

Jak wybrać narty dla dziecka
Chcąc kupić narty dla swojej pociechy, najczęściej natrafiamy na problem z doborem narty. Istnieje bowiem mnóstwo rodzajów nart, są przeznaczone do różnych typów jazdy oraz różnią się konstrukcją co wpływa na wymagane umiejętności, oraz siłę. Serdecznie zachęcamy do przeczytania tego poradnika, ponieważ źle dobrane narty skutecznie zniechęcą dziecko do białego szaleństwa. 
W naszym sklepie, zarówno internetowym, jak i stacjonarnym, znajdą państwo bogatą ofertę nart dziecięcych oraz juniorskich, dla każdego stopnia zaawansowania – od pierwszych 'kroków' aż po zawodników. Ponadto oprócz nart, w naszej ofercie znajdują się wszelkie akcesoria potrzebne do skompletowania wyprawki narciarskiej!
 
Narty dla młodszych dzieci w wieku  od 3 do 6 lat
Wszystkie narty dla najmłodszych narciarzy są niemal identyczne i różnią się tylko grafiką (która bardzo często jest ogromnie ważna) oraz techniką wykonania, którą każdy producent ma inną. 
Przy doborze nart dla dzieci w tym przedziale wiekowym, jedyną istotną kwestią jest długość narty. Narta dla dzieci zaczynających przygodę z narciarstwem powinny sięgać do pach/ramion, równoznaczne to jest z długością narty krótszą od wzrostu dziecka o około 20-30cm. 
 
Narty dla starszych dzieci w wieku od 6 do 11 lat
W przypadku poszukiwania nart dla starszych dzieci, kryteria są niemal identyczne jak w przypadku powyższym. Dla dzieci początkujących zalecamy narty krótsze od wzrostu około 20-30cm.  Natomiast jeśli dziecko już potrafi jeździć na nartach i dobrze sobie radzi, można spokojnie kupić narty dłuższe sięgające do szyi lub brody, tj. krótsze od wzrostu dziecka o około 15-20cm. 
 
W tym przypadku jest już możliwość wyboru między rdzeniem kompozytowym a drewnianym. Narty z rdzeniem kompozytowym przeznaczone są do nauki jazdy oraz jazdy rekreacyjnej, ponieważ kontrola nad nartą jest bardzo przyjemna oraz nie wymaga używania dużej siły. Rdzeń drewniany dodaje narcie twardości i sprężystości, przez co narta jest twardsza i wymaga od narciarza używania o wiele większej siły, ale dzięki temu narta lepiej wycina łuk oraz przy skręcie oddaje część energii narciarzowi. Jednakże trzeba pamiętać o tym, aby nie przeceniać możliwości dziecka, ponieważ może się to okazać dla niego zbyt obciążające.
 
Narty dla juniorów
Dla juniorów dostępne jest już pełne spektrum nart – od nart dla początkujących po narty dla zawodników. Tutaj wybór musi już być trafiony oraz dostosowany do potrzeb dziecka, które jest już świadome swoich możliwości oraz tego, jak chce jeździć. 
 
Narty juniorskie powinny sięgać do okolic szyi dla początkujących, tzn. być krótsze od wzrostu o około 20cm. Dla bardziej zaawansowanych dobieramy narty o długości do około nosa, czyli krótsze od wzrostu o około 10cm. Dłuższe narty pozwalają na szybszą jazdę i czerpanie większej przyjemności z szusowania, jednak wymagają większego doświadczenia i siły.
 
Narty dla młodych zawodników
Narty zawodnicze dzielą się na dwie grupy. Pierwszą z nich są narty slalomowe. Powinny być wysokie do około nosa, tj. niższe od dziecka o około 10cm. Drugą grupą są narty gigantowe, które powinny być równe ze wzrostem lub nawet wyższe, jeśli dziecko jeździ na wysokim poziomie. 
 
Ogólne wskazówki i rady
W żadnym wypadku nie wolno kupować nart na wyrost, argumentując to tym, że dziecko wyrośnie za rok. Zbyt długie narty mogą wymagać od dziecka więcej, niż jest w stanie z siebie dać, co skutecznie zniechęci do jazdy, lub co gorsza może doprowadzić do kontuzji. 

Podczas doboru długości narty, należy również wziąć pod uwagę wagę dziecka. Jeśli cechuje się większą niż przeciętnie wagą, należy zakupić narty dłuższe o około 5cm.

Aby kupić odpowiednie narty, wystarczy zastosować się do powyższego poradnika, zmierzyć wzrost dziecku, a następnie na naszej stronie internetowej można bardzo łatwo dobrać narty dzięki zakładce z filtrowaniem – długość nart, poziom zaawansowania, marka. 

Projekt Junior
 
PROJEKT JUNIOR – sklep sportowy dla dzieci
ul. Brogi 9-13
31-431 Kraków
 
Opublikowano w: Porady fachowców

Czytaj także

Razem na trening i na zawody - rozmowa

Nie nazywał bym tego treningiem, bo nigdy nie wykonamy w 100 proc. dobrej jednostki treningowej z naszymi dziećmi – bo glut, bo siku, bo chce się pić, ale czasami warto poświęcić kilka interwałów, zamiast założonych dziesięciu powtórzeń zrobić tylko sześć,  tylko po to, by mógł brać w tym udział ktoś z naszych bliskich – mówi Marcin Fabiszewski, trener TriWawa, ojciec małych sportowców.

Dlaczego warto nauczyć dziecko pływać

Nie ma chyba dzieci, które nie lubią zabaw w wodzie, dlatego warto do tygodniowego grafiku przemycić chociaż jedną godzinę na basenie. Zyskamy wówczas pewność że nasza pociecha będzie bezpieczna nie tylko podczas wodnych zabaw, ale że dostanie przy okazji sporą dawkę dobra dla swojego organizmu. A co najważniejsze, każde dziecko odda się tej godzinie z wielką przyjemnością. 

Koszykówka dla najmłodszych

Ruch jest fizjologiczną potrzebą dziecka przedszkolnego. Na skutek szybkiego rozwoju układu ruchu, dziecko charakteryzuje się dużą ruchliwością i tzw. „głodem ruchu”, co zapewne może potwierdzić każdy rodzic. W tym okresie, z punktu widzenia zdrowia, najbardziej wskazany jest ruch swobodny, przerywany chwilami odpoczynku. Różnorodne, aktywizujące gry i zabawy, indywidualne i zespołowe, prowadzone w bezpiecznym miejscu, zaspokajają nie tylko samą chęć ruchu, ale są również ważnym czynnikiem poznawczym, kształcącym i wychowawczym.

Na koń, czyli przygoda z jeździectwem. Gdzie jeździć?

Jak wybrać właściwy ośrodek do nauki jazdy konnej dla naszego dziecka - oto kilkanaście porad w pigułce, czyli ABC bezpiecznej jazdy:

Rozsądne bieganie podczas upałów

Popularne sportowe przysłowie głosi, że każda pogoda jest dobra do biegania. Warunki atmosferyczne mogą jednak skutecznie zniechęcić do regularnych treningów, szczególnie kiedy upał daje się we znaki nawet w trakcie zwykłego spaceru. Gdy z nieba leje się żar, podczas wysiłku fizycznego szybko pocimy się i w konsekwencji odwadniamy, doskwiera nam suchość w ustach i łapiemy skurcze mięśni. Można jednak zapobiec przykrym efektom letniego treningu. Kluczem do sukcesu jest przede wszystkim zdrowy rozsądek.

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.