konkurs link

newsletter

  • 9.7.2020, Imieniny obchodzą: Weronika, Hieronim, Zenon
 
 

10 złotych zasad biegania zimą

10 złotych zasad biegania zimą
Na bieganie nie ma nieodpowiedniej pogody, dlatego trenować możemy z powodzeniem również zimą. Tym bardziej że jest to sport wytrzymałościowy, który powoduje, że ciało człowieka wytwarza energię cieplną. Pamiętaj jednak o kilku zasadach: stosowanie się do nich sprawi, że bieganie będzie komfortowe, przyjemne i przyniesie ci dużo sportowej satysfakcji.
#1 Zrób rozgrzewkę w domu 
Rozgrzewka przygotowuje organizm do większego wysiłku, pozwala stopniowo podwyższać temperaturę ciała. Wykonując ją 
w temperaturze pokojowej, rozgrzejesz mięśnie dużo szybciej niż na zimnie i wietrze. Dzięki temu już od pierwszych kroków biegu mięśnie nóg będą z łatwością i harmonijnie pracować.
 
#2 Ubieraj się na cebulkę 
Zapomnij o grubym i ciężkim ubraniu! Stosuj system trzech warstw, aby skutecznie odizolować się od zimna. Materiały stosowane obecnie w odzieży sportowej są zaawansowane technicznie i posiadają właściwości termiczne, dzięki czemu optymalnie zarządzają ciepłem. Pierwsza warstwa zapewnia oddychalność, druga izolację, a trzecia chroni przed wiatrem 
i deszczem. 
 
#3 Pamiętaj o dobrej kurtce
Nieprzemakalna i wiatroszczelna kurtka to obowiązkowy element biegania w trudnych warunkach atmosferycznych. Jesienią 
i zimą, kiedy na zewnątrz przez znaczną część dnia jest ciemno, warto aby była dodatkowo wyposażona w elementy odblaskowe. Idealną propozycją będzie kurtka Rain by night Kalenji, która posiada aż 100 cm mocnych odblasków. Dostępna jest w sklepach Decathlon i na www.decathlon.pl.  
 
#4 Chroń głowę 
Nie od dzisiaj wiadomo, że przez głowę ucieka najwięcej ciepła. Zawsze zabieraj ze sobą ciepłą, lekką i miękką czapkę lub opaskę, które ochronią głowę i uszy przed zimnem, wiatrem i śniegiem.    
 
#5 Bądź widoczny 
W zimie bardzo szybko robi się ciemno, więc im więcej elementów odblaskowych masz na sobie, tym lepiej. Genialnym rozwiązaniem na chłodne dni są rękawiczki odblaskowe, które całą zewnętrzną stronę mają pokrytą fosforyzującym materiałem. Rękawiczki odblaskowe Kalenji dostępne są w Decathlon lub na www.decathlon.pl. 
 
#6 Zakładaj odpowiednie buty
Deszcz lub śnieg będą częstym towarzyszem zimowych biegów. Koniecznie zaopatrz się w buty z bieżnikowaną podeszwą, która zapewnia optymalną przyczepność na wilgotnej, ale też śliskiej nawierzchni, oraz wodoodporną membraną, dzięki której stopy pozostaną suche. 
 
#7 Nie zatrzymuj się 
Pozostanie w bezruchu na zimnie sprawia, ze nasze ciało i mięśnie bardzo szybko się wychładzają. Biegnij więc prosto do celu 
i zatrzymaj się dopiero w domu, gdzie spokojnie możesz wykonać rozciąganie po treningu. 
 
#8 Pij odpowiednią ilość płynów 
Oddychanie zimnym powietrzem przyspiesza utratę płynów i może prowadzić do odwodnienia. Zawsze bierz ze sobą wodę i pij małymi łykami podczas biegania i po jego zakończeniu. 
 
#9 Wytwarzaj ciepło, jedząc 
Suszone owoce, batoniki zbożowe lub żele energetyczne to pokarmy, które warto zabrać na trening biegowy. Zawarte w nich węglowodany zostaną natychmiast wykorzystane przez komórki mięśniowe i mózgowe do dostarczenia organizmowi energii i do walki z zimnem.
 
#10 Nie zapominaj o odpowiednim oddychaniu 
Podczas biegania w bardzo zimne i wietrzne dni najlepiej jest wdychać powietrze nosem i wydychać ustami. Dzięki temu wdychane zimne powietrze zostaje ogrzane, zanim dotrze do oskrzelików. Ale pamiętaj, że nie należy oddychać w ten sposób podczas wzmożonego wysiłku.
 
Decathlon
 
Decathlon, kurtka Rain by night Kalenji, 119,99 zł 
Decathlon, rękawiczki odblaskowe Kalenji, 49,99 zł 
Decathlon, czapka do biegania Kalenji, 19,99 zł
Decathlon, opaska do biegania Kalenji, 14,99 zł 
 
 
Opublikowano w: Porady fachowców

Czytaj także

Jazda na wyciągu – zasady i pierwsze próby

W górach wreszcie sypnęło śniegiem, stoki zapełniły się narciarzami i snowboardzistami. To coraz bardziej popularne sporty, także do uprawiania rodzinnego. Dlatego widzimy coraz więcej maluchów trenujących pod okiem instruktora lub rodzica. Każdy początkujący narciarz, oprócz podstawowych zasad poruszania się na nartach, musi opanować także korzystanie z wyciągów narciarskich. Jak bezpiecznie nauczyć dziecko tej sztuki?

O czym należy wiedzieć, zanim zapiszemy nasze dziecko na kolejne zajęcia sportowe?

Zajęcia sportowe dla dzieci cieszą się coraz większą popularnością – szczególnie teraz wraz z rozpoczętym nowym rokiem szkolnym wielu rodziców zastanawia się, na które z nich zapisać swojego syna czy córkę. Aktywność fizyczna przede wszystkim powinna sprawiać dzieciom radość, jednak lista korzyści jest zdecydowanie dłuższa. Sport pozwala utrzymać zdrową sylwetkę, prawidłową postawę ciała, a także rozwija zmysły – uczy zarówno zdrowej rywalizacji, jak i pracy zespołowej. Jednak, jeśli nasze pociechy regularnie uczestniczą w treningach – warto zadbać o ich zdrowie i wiedzieć, jakie wykonać badania, aby sprawdzić czy taka aktywność jest dla nich bezpieczna. Na to pytanie odpowiada Patrycja Król, fizjoterapeuta w Centrum Medycznym Damiana. 

Pierwszy obóz – jak przygotować dziecko

Wyjeżdżanie na obóz to niełatwa sprawa, ani dla dziecka, ani dla rodzica. Pomóc może dobre przygotowanie! 

Mamo Tato weź mnie na basen, czyli o pływaniu niemowląt

Niezależnie od pory roku, można się wybrać na basen, tylko z kim tu zostawić naszego niemowlaka? Otóż można zabrać go ze sobą. Pływanie niemowląt na świecie funkcjonuje już ok 30 lat, w Polsce od kilkunastu. Był więc czas na przeprowadzenie gruntownych badań – lekarze i naukowcy dowodzą, że dziecko, które wcześnie jest oswajane z wodą, rozwija się harmonijnie, jest zdrowsze, sprawniejsze fizycznie, jego układ odpornościowy doskonale funkcjonuje, przez co mniej choruje.

Pierwsze kroki dziecka na nartach - 6 najważniejszych rad dla rodzica

Nadchodzi zima. Rodzice - zapaleni narciarze - tylko czekają, aż maluch podąży ich śladami. Byłoby pięknie móc całą rodziną wyjeżdżać zimą w góry i mieć pewność, że nasze dziecko będzie z tego powodu szczęśliwe. Jak zacząć przygodę z narciarstwem, by dziecko polubiło zimę, złapało tzw. bakcyla i spróbowało swoich sił na stoku? Jak połączyć przyjemne z pożytecznym - naukę jazdy na nartach z rodzinnym wypoczynkiem? Oto odpowiedzi na 6 najczęściej zadawanych pytań przez rodziców początkującego narciarza.

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.