konkurs link

newsletter

  • 25.5.2020, Imieniny obchodzą: Grzegorz, Urban, Magda
 
 

Dobra szkoła pływania, czyli jaka?

Dobra szkoła pływania, czyli jaka?
Wiemy o tym, że dzieci pamiętają wodny świat jeszcze z życia płodowego, więc coraz więcej świeżo upieczonych rodziców zapisuje się na kursy pływania dla niemowląt. O tym, jaką szkołę wybrać i na co zwrócić uwagę, by być zadowolonym z pierwszych chwil maluszka na pływalni, radzi Patryk Zgiet z PAAR-naukaplywania.pl.
Dobra szkoła pływania to taka, do której po prostu chce się wracać. Przyjaźnie nastawieni, doświadczeni instruktorzy, małe grupy i doskonała atmosfera – oto czego szukamy, wybierając szkołę pływania dla naszych dzieci. Pod okiem trenerów mamy pewność, że nasz maluch stopniowo i prawidłowo oswoi się z wodą. Dzięki cotygodniowym lekcjom na basenie, zyskujemy też motywację do systematycznej pracy, nie spoczywamy na laurach po pierwszych sukcesach i nie poddajemy się po pojawieniu się problemów.

Ważne pierwsze wrażenie 

Gdy wchodzimy na pływalnię, zwracamy uwagę na całokształt. Czy jest dostępny wygodny parking (najlepiej podziemny), czy jest czysto, czy znajdziemy w szatni udogodnienia dla rodziców z dziećmi. To bardzo ważne, by infrastruktura obiektu sportowego spełniła nasze oczekiwania. Zwracamy też uwagę, czy można gdzieś zostawić wózek, czy w pobliżu jest restauracja, a może nawet sklepik z akcesoriami i zabawkami do pływania. Na pływalnię przychodzimy przecież nie tylko po to, by oswajać maluszka z wodą, ale też dla relaksu i poprawy samopoczucia. Ważne jest więc również właściwe oświetlenie obiektu, zapach, czystość i ogólne pozytywne wrażenie, że dane miejsce jest zorganizowane jak należy.

Dobra szkoła pływania powinna prowadzić zajęcia w najlepszych ośrodkach, zapewniających najwyższy standard usług dla najbardziej wymagających klientów. Jeśli więc mieszkamy w większym mieście, gdzie pływalni jest więcej – wybierzmy taką lokalizację, która spełni nasze oczekiwania. W mniejszych miastach, gdzie istnieje jeden ośrodek sportowy z basenem – cieszymy się z tego, co mamy i staramy się wpływać na polepszenie infrastruktury poprzez nasze opinie – pamiętajmy, my też mamy wpływ na wprowadzanie ulepszeń w naszych ulubionych miejscach. 

Chlor czy ozon, ciepło czy zimno

Rodzice często pytają, czy woda w basenie jest chlorowana, czy ozonowana – w Warszawie są pływalnie, na których znajdziemy zarówno jedno, jak i drugie rozwiązanie. Nie ma powodów, żeby unikać wody chlorowanej. Chlor skutecznie niszczy bakterie, a poziom jego stężenia w wodzie musi spełniać rygorystyczne normy narzucone przez rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. Trzeba też pamiętać, że każda woda ozonowana jest też chlorowana, ponieważ sam ozon nie jest w stanie wyeliminować wszystkich bakterii. Musimy jednak mieć świadomość, że każda woda ozonowana czy chlorowana wysusza skórę, dlatego po umyciu dziecka pod prysznicem po zajęciach należy posmarować je kremem nawilżającym.

Na basenie ważna jest również temperatura – zarówno otoczenia, jak i wody.  Woda powinna mieć 32-34 stopnie Celsjusza – wtedy jest ciepło, szczególnie najmłodszym adeptom pływania, którzy spokojnie oswajają się z wodą w ramionach rodziców. Jeżeli na naszym basenie jest chłodniej i dziecko wyraźnie marznie, zastanówmy się nad zakupem pianki lub koszulki termicznej, najlepiej jak najbardziej elastycznej i nie krępującej ruchów malca.
 
Małe grupy

Nauka pływania wymaga często indywidualnego podejścia. Dla dzieci ważne jest również wsparcie otoczenia – dla najmłodszych bliskość rodzica, a dla starszych kontakt z rówieśnikami. Dzieci poprzez obserwację postępów kolegów, uczą się szybciej, pojawia się potrzeba zdrowej rywalizacji, która służy rozwojowi. Dla tych, którzy odczuwają strach przed wodą, towarzystwo innych może pomóc się odblokować, a zbyt nadpobudliwych nauczyć, że na basenie obowiązują zasady, których należy przestrzegać i że należy respektować innych uczestników pływalni. Dobra szkoła pływania zapewnia towarzystwo w kameralnych grupach, dzięki czemu osiągamy idealny kompromis – możliwość indywidualnego podejścia i zbawienny wpływ otoczenia na szybkie postępy w nauce pływania.
 
Instruktor-przyjaciel

Najważniejszy w nauce pływania jest kontakt z instruktorem, który powinien być przyjaźnie nastawiony, zarażać pozytywną energią. Otwartość na uczniów i umiejętność dostosowania właściwych rozwiązań do indywidualnych oczekiwań to kolejna kluczowa cecha trenera, która dodaje motywacji do dalszych ćwiczeń. Dobry trener to prawdziwy przyjaciel – wspiera zamiast krytykować i dodaje swoim uczniom skrzydeł, rozumiejąc, jakie potrzeby kryją się za ich reakcjami.

Dobrego instruktora cechuje też profesjonalizm. Taka osoba musi mieć doświadczenie i wiedzę. Jeśli po pierwszych lekcjach wiemy w jaki sposób i po co mamy wykonywać dane ćwiczenia, a do tego sprawia nam to wyraźną frajdę, możemy być pewni, że jesteśmy we właściwej szkole pływania. 

W procesie nauki ważna jest też cierpliwość. Jeśli nauczyciel nie wywiera zbyt dużej presji i nie denerwuje, nie podnosi głosu tylko spokojnie tłumaczy co można poprawić to wtedy możemy zachować trzeźwy umysł i skupić się na prawidłowym wykonywaniu ćwiczeń w wodzie. 
 
Dobra szkoła pływania zatrudnia ludzi z pasją i doświadczeniem – takich, którzy „czują” dziecko, rozumieją jego potrzeby i potrafią oswoić lęki również rodziców. Dobry instruktor jest uprzejmy i stanowczy, wie co robić i potrafi sprawić, że nauka pływania jest wspaniałą przygodą. Wybierając szkołę pływania, warto więc zwrócić szczególną uwagę na kadrę – spotkać się z trenerami, porozmawiać o ich doświadczeniu, zgromadzić opinie innych poobserwować, jak wyglądają zajęcia. Najlepszym szkołom pływania ufają setki, a nawet tysiące rodziców, a wieść o ich renomie niesie się z prędkością światła.
 
PAAR – naukaplywania.pl – to miejsce stworzone z pasji do pływania i miłości do pracy z dziećmi. Chcąc dzielić się pasją do pływania z mieszkańcami Warszawy, już od 10 lat organizowane są zajęcia z nauki pływania, które kierowane są zarówno do dzieci, jak i do dorosłych. PAAR-naukaplywania.pl prowadzi zajęcia w większości warszawskich dzielnic - na Żoliborzu, Ursynowie, Mokotowie, Bielanach, Woli, a także w Śródmieściu i na Pradze Południe. Instruktorzy PAAR-naukaplywania.pl są też dostępni w Legionowie oraz Józefosławiu/Piasecznie. Z zajęć korzysta już ponad 3000 warszawiaków, a kursy są dostępne dla dzieci już od 4. miesiąca życia.
 
Opublikowano w: Sportowa czytelnia

Czytaj także

"FC Barcelona. Sztuczki i triki piłkarzy" - książka

Messi, Neymar, Pique – te gwiazdy zna każdy młody fan piłki nożnej. Jeśli chciałbyś grać tak jak oni – prawdziwi futbolowi artyści – sięgnij po tę książkę. Skierowana jest do wszystkich młodych miłośników piłki nożnej, którzy na co dzień grają w piłkę dla przyjemności na szkolnych bądź podwórkowych boiskach, oraz dla tych, którzy próbują swoich sił w klubach piłkarskich zajmujących się szkoleniem piłkarskim na poziomie wyczynowym.

Popraw zdrowie na rowerze

Nie jest tajemnicą, że regularna jazda na rowerze nie tylko poprawia kondycję, ale również samopoczucie. Nie każdy może pozwolić sobie na wysiłek fizyczny, jakim jest bieganie, a dla innych regularne wizyty na siłowni wiążą się ze zbyt dużym obciążeniem. Niewątpliwą zaletą roweru jest jego uniwersalność. Tania eksploatacja, możliwość poruszania się nim praktycznie wszędzie, sprawia, że trudno znaleźć alternatywę dla szybkiego przemieszczania się na krótkich odcinkach. Szczególnie, że największą korzyścią jest zdecydowana poprawa zdrowia.

"Kickbokserka" w kinach od 4 października

12 letnia Bo, po rozwodzie rodziców, zmuszona jest do przeprowadzki wraz z mamą i bratem na przedmieścia Amsterdamu. Zafascynowana trenującą kickboxing sąsiadką postanawia spróbować swoich sił w tym sporcie. 

Zimowy Narodowy, czyli raj dla aktywnych

Jakiś czas temu zastanawialiśmy się, czy kiedyś w Warszawie powstanie kryte rolkowisko. A tu proszę - na początku stycznia z wielką pompą ruszył projekt Zimowy Narodowy, w ramach którego na płycie Stadionu uruchomiono największe w Polsce kryte lodowisko, wydzielone miejsce dla rolkarzy i boiska do badmintona, za to kilka dni później na jednym z parkingów otwarto skatepark. Do 20 lutego wszyscy miłośnicy tych dyscyplin mogą szaleć do woli.

7 ćwiczeń korekcyjnych na poprawę zdrowia dziecka

Długie godziny spędzane przed monitorem komputera czy ekranem telewizora, siedzenie nad książkami i niedostateczna ilość ruchu sprzyjają tworzeniu się i pogłębianiu wad postawy u dzieci. Jak najlepiej zadbać o zdrowy kręgosłup naszej latorośli? Które ćwiczenia korekcyjne nie tylko uchronią ją przed skrzywieniem, ale też zachęcą do codziennej gimnastyki?

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.