konkurs link

newsletter

  • 18.9.2020, Imieniny obchodzą: Irena, Stanisław, Józef
 
 

Nordic Walking – postaw na mądry ruch

Nordic Walking – postaw na mądry ruch
Chodzenie z kijkami, bo tak potocznie nazywa się Nordic Walking, to doskonały pomysł na spędzenie letniego popołudnia. I choć wydawać się może, że sport ten zarezerwowany jest wyłącznie dla seniorów, to uprawiać go może każdy, bez względu na wiek i płeć. Jak zacząć chodzić z kijkami, by nie nabawić się kontuzji? Oto odpowiedź.

Bardzo ważna technika

Jeśli chcemy czerpać z nordic walkingu jak najwięcej korzyści, na początku trzeba przyswoić kilka podstawowych zasad. Przede wszystkim zwracajmy uwagę na prawidłowe trzymanie postawy ciała -  unieśmy głowę, wyprostujmy plecy. Zwracajmy również uwagę na sposób chodzenia – stawiajmy długie, prężne i dynamiczne kroki.  Po chwyceniu kijków wykonujmy nimi lekkie wymachy, nie wbijając ich w ziemię. Możemy to zrobić dopiero po krótkiej rozgrzewce, czyli przejściu kilkunastu kroków. Pamiętajmy, by trzymać dłonie na wysokości brzucha. Następnie zacznijmy odpychać kijki w zamkniętej dłoni, a po uniesieniu puśćmy je, otwierając dłoń. Główna zasada przy uprawianiu Nordic Walking to chodzenie po właściwej nawierzchni. Nie uprawiajmy żadnej regularnej aktywności ruchowej na powierzchniach utwardzanych, typu asfalt czy beton. Żadna z tych powierzchni nie daje nam takiej amortyzacji dla stawów jak powierzchnia miękka, ziemista.

Wybierz odpowiedni sprzęt

Zły dobór kijków to najczęstszy błąd osób początkujących. Decydując się na ich kupno przede wszystkim zwracajmy uwagę, by nie były zbyt ciężkie. Zwracajmy również uwagę na rączkę kijka - dokładnie sprawdźmy, czy odpowiada nam jej kształt i czy specjalna rękawica pasuje do naszej dłoni. Wybierajmy kijki o ostrych zakończeniach, dzięki którym będą łatwiej wbijały się w podłoże. Zwracajmy uwagę na jakość kijków – tanie,  kijki zwykle są sabej jakości i odbierają przyjemność z marszu. Warto zainwestować również w wygodne obuwie sportowe, które będzie amortyzować kroki i sprawi, że będzie nam się chodziło przyjemniej.

Pamiętaj o stawach

Podczas Nordic Walking pracują nie tylko mięśnie nóg, ale także klatki piersiowej, brzucha oraz ramion.  Aby zachować stawy w dobrej kondycji unikajmy przesadnej pracy łokcia, która skutkuje przetaczaniem kija, tzw. lokomotywą. Pomimo, że kij wbijany jest w ziemię - daje nam on znikome odepchnięcie, a co za tym idzie niewielkie odciążenie stawów. Jak się okazuje, sama technika często nie wystarczy, dlatego warto wzmocnić i zabezpieczyć stawy od środka. W tym celu sięgnijmy po preparaty zalecane są osobom aktywnym fizycznie np. 4Flex, który zawiera unikalny kolagen Fortigel. Zhydrolizowana formakolagenu ułatwia wchłanianie, co zostało potwierdzone dowodami naukowymi – dzięki temu wchłania się aż 95% cząsteczek kolagenu i gromadzi głównie w tkance chrzęstnej. Aby kuracja przyniosła odczuwalne pozytywne efekty, zalecane jest, by stosować preparat co najmniej przez trzy miesiące. Suplement dostępny jest w 4 wariantach: 4Flex Classic, 4Flex o smaku czarnej porzeczki, 4Flex Sport, 4Flex Silver.
Opublikowano w: Ciekawostki

Czytaj także

Warsaw Open Jazz Dance Day

W marcu zeszłego roku, Paulinka Z. (12lat) zginęła w wypadku drogowym jadąc na turniej tańca. Dzisiaj jej rodzice, ulubiony nauczyciel, taneczna Fundacja Happy Feet oraz Urząd Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy organizują ogólnopolski turniej zainspirowany jej osobą.

Ranking parków rozrywki w Europie

Według IAAPA (Międzynarodowego Stowarzyszenia Parków Rozrywki i Atrakcji) w Europie istnieje obecnie 307 różnych parków rozrywki. Ponieważ sezon na ich odwiedzenie trwa w najlepsze, a od samego wybierania może nas rozboleć głowa, zespół ShopAlike stworzył subiektywny “Ranking parków rozrywki w Europie”. Dzięki zestawieniu łatwiej będzie Ci wybrać park odpowiedni do Twoich potrzeb. Niezależnie od tego, czy jesteś amatorem mocnych wrażeń, czy też szukasz miłego miejsca na spędzenie rodzinnego weekendu z dziećmi, ten przewodnik pomoże Ci dokonać najlepszego wyboru.

Power joga nie tylko dla odważnych!

Szybkość, moc i energia - te trzy słowa z pewnością nie kojarzą nam się jako pierwsze, kiedy myślimy o jodze. A jednak! Ostatnio furorę robi power joga -  najbardziej energetyczna odmiana tej dyscypliny, stawiająca na mocną pracę z ciałem. Bez względu na to, czy jesteś wytrawną joginką, czy dopiero zaczęłaś interesować się jogą lub szukasz ćwiczeń dla siebie, musisz tego spróbować! A pomoże Ci w tym nowa kolekcja do jogi Natura przygotowana przez sieć sklepów Decathlon. 

Rolki. Trochę o historii, stereotypach i rozwoju

Historia rolek sięga XVIII wieku, kiedy to belgijski wynalazca, John Joseph Merlin, próbował znaleźć letni zamiennik popularnych w krajach Beneluxu łyżew. Początkowo ów wynalazek nie zdobył zbyt dużej popularności, jednak z czasem, wraz z rozwojem techniki, zyskiwał na popularności. Pierwszy boom na buty z kółkami przyszedł jednak dopiero pod koniec XIX wieku, kiedy to w Europie rozpowszechniły się wynalezione w USA wrotki dwuśladowe.

"Rowerem na szczyt. Trenuj z Majką" - książka

Maja Włoszczowska - mistrzyni świata i dwukrotna ​wicemistrzyni olimpijska w kolarstwie górskim, multimedalistka mistrzostw świata i Europy, napisała poradnik rowerowy dla całej rodziny. Książka Rowerem na szczyt. Trenuj z Majką, której współautorką jest dziennikarka Karoliną Oponowicz, ukała się na rynku 11 kwietnia, nakładem wydawnictwa Agora. 

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.